אחד הצעדים הראשונים בכל תהליך כתיבה שיווקית לאינטרנט חייב להיות מחקר מקיף של מילות מפתח. מחקר כזה נעשה בשלבי ההכנה, במקביל לאיסוף חומר הגלם והגדרת היעדים, הסגנון והמבנה של התוכן.
כיצד תבצעו מחקר מילות מפתח? לא מפתיע שמקום טוב להתחיל בו שייך לגוגל – כלי מילות המפתח, ה-Keyword Tool (הקלידו Keyword Tool בגוגל על מנת למצוא אותו).
בתחילת המחקר הקלידו מספר רב של ביטויים שלפי דעתכם קהל היעד שלכם מחפש במנועי החיפוש. הכלי יחזיר את כמות החיפושים של הביטויים השונים בכל העולם ובאזור שלכם, ואפילו יציע רשימה ארוכה של ביטויים נוספים הקשורים למילות המפתח שהזנתם במקור.
אך מהו בעצם הקשר בין המחקר למלאכת כתיבה שיווקית לאתרים?
מטרתה של כתיבה שיווקית היא לא רק להיות קולחת וקולעת, אלא גם להיראות. תוכן שיווקי, טוב ככל שיהיה, הוא חסר ערך אם הגולשים לא מגיעים אליו. מטרת מחקר מילות המפתח היא לשפר את מיקום העמוד שלכם במנועי החיפוש ולהביא את הגולשים אליכם.
כתיבת תוכן שיווקי חייבת להתמקד במילים וביטויי מפתח בכל עמוד שיכתבו בעבורכם (או שתכתבו בעצמכם).
עורך תוכן? נא הכר את הזנב הארוך של האינטרנט
מומלץ לא להתמד בביטויים שכיחים ופופולריים מדי. התחרות על תשומת ליבם של גולשים שחיפשו את הביטויים האלה גדולה מדי. במקרה של שימוש בביטויים האלה יהיה צורך להשקיע כמות משמעותית של זמן וכסף על מנת להגיע לאחד מעמודי תוצאות החיפוש הראשונים בגוגל.
כתחליף לשימוש בביטויים הנפוצים יותר, הכירו מונח חדש נוסף – "הלונג טייל", הזנב הארוך של האינטרנט. הלונג טייל מתאר את רשימת הביטויים שפחות גולשים מחפשים במנועי חיפוש. כך תוכלו לתפוס את תשומת ליבם של גולשים שחיפשו מילות מפתח פחות שגורות ולא קיבלו מענה ראוי ברגע החיפוש. גולשים המחפשים ביטויים כאלה גם מחפשים תוכן ספציפי וממוקד יותר, וישמחו ברגע שימצאו אותו בקלות.
כתיבה שיווקית לאתר וביטויי מפתח - עדיף אחד לכל עמוד
לאחר שיצרתם רשימה מכובדת של מילות מפתח איכותיות – בחרו מספר ביטויים בהם תרצו להתמקד. כדאי מאוד שכל עמוד שתכתבו יתמקד בביטוי אחד או שניים. כדאי שהאחראי על עריכת תוכן באתר ייצור עמודים מיוחדים לכל ביטוי מפתח שכזה.
מדוע מומלץ ליצור עמוד נפרד לכל ביטוי (או לכל היותר שניים-שלושה כאלה)? כך תקבלו עמוד ממוקד יותר, העוסק בדיוק בנושא אותו מחפש הגולש. אך שימו לב – אל "תעבדו" על הגולשים שלכם. כתבו עמודים על פי מילות מפתח רק בהנחה שאתם מספקים ערך אמיתי וממשי לגולשים. כרגיל, אחד הכללים עבור כתיבה שיווקית – כתבו בכנות, בגובה העיניים מבלי ליפות ולשפץ את המציאות. רק כך תהפכו את הגולשים ללקוחות ואת הלקוחות החדשים ללקוחות נאמנים.
התמקדות בביטויי המפתח הרלוונטיים עבורכם בתחילתו של תהליך כתיבה שיווקית לאינטרנט תסייע לכם למצוא מקום של כבוד במנועי החיפוש ולענות על הצרכים המדויקים של הגולשים וקהל היעד שלכם.
אורן חנקין, מנהל מחלקת הכתיבה בחברת התוכן ספלאש, המציעה כתיבה שיווקית, כתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית.